Kamillától a Dentinoxig avagy a fogzás!

2013. március 21., csütörtök



Már alig vártam! Elolvastam mindent, amit találtam a témáról. Amikor Mazsola engedte belekukkantottam a szájába hátha meglátom a várva várt fehér csíkot az ínyén. 8 hónapos volt amikor az első fogacska elkezdett mozgolódni. Majd pár nap után a 2. is. Egyetlen délutáni belázasodást, erős nyálzást és némi nyűgösséget leszámítva megúsztuk. Nem telt bele 2 hét és a felső fogsoron egy hosszú fehér csík…. rééémület. Jóból is megárt a sok, na de ebből: megérkezett a felső 4 fog. Egyszerre!!
És akkor ismét kicsi láz, nyálzás sok nyűgösség és a kérdés ezt már tünetileg kezelni kellene: a felhozatal: szirupok, kúpok, gélek, teák, homeopátiás szerek( még nem döntöttem el hogy hiszek e bennük, de tartaléknak raktároztam el abból is.) Tudatos anyukaként elolvasom a betegtájékoztatókat az utolsó betűig – ezután persze legszívesebben semmit nem adnék be a gyermekemnek- és megpróbálom a leírtak alapján beazonosítani a tüneteket és a megfelelőt kiválasztani. Lehet hogy nem helyes amit most mondok de úgy vettem észre hogy a szirup nem igazán hat hogyha már kicsit magasabb a láz, maradunk a kúpnál, amelynek felhelyezése anyának lelki teher gyereknek kellemetlen de hasznos.
Valamint egy másfajta tünet is felkeltette a figyelmemet: az én örökmozgó gyermekem elkezdett a kezemben nyugalmat találni. 
A sok olvasás között megragadt az agyamban egy mondat dr. Ranschburg tanár úr szavai ( engedjék meg hogy ne szó szerint idézem) ha éhes a baba megetetjük, ha szomjas megitatjuk, ha szeretetre, ölelésre vágyik miért nem adjuk meg neki miért gondoljuk mindjárt azt, hogy elkényeztetjük!! Higgyék el én sem szeretnék elkényeztetett gyermeket nevelni és nem is gondolom, hogy attól lesz elkényeztetett hogy megölelem, amikor szüksége van arra igenis egész nap a karomban lehet. 

Már csak azért sem mert ha kibújik az aktuális fogacska utána már „csak" arra kellek, hogy enni, inni adjak neki  ( persze költői túlzással) és esze ágában sincs a karomban lenni mikor annyi felfedezni való van a világon. És persze be kell pótolni az étkezés során elszalasztott lehetőségeket mivel az én gyermekemnek amíg a foga teljesen ki nem bújik az étkezése a létfenntartásra korlátozódik , ami elég aggasztó akkor amikor 3 hónapja napirenden van a fogzás szóval nem igazán mutat hatalmas gyarapodást a havonkénti Védőnőnél megrendezendő súlymérés.
Összefoglalva a kezelési módokat, enyhébb esetben én gyenge kamilla teát, valamint érzéstelenítő gélt használok, lázcsillapításra a kúp formát, figyelve, hogy amit általában az orvos a születés után felír az 1 éves korig illetve 10kg-ig hatásos, tehát lehet hogy váltani kell, valamint a legfontosabb: ha igényli kérem öleljék át sokszor a gyermeküket, ígérem Önöknek MEGÉRI!!
Fontos: a fent leírtak nem orvosi utasítás!! Egy első gyermekes anyuka tapasztalatai!!
Minden hasonló helyzetben levő szülőnek sok kitartást kívánok és fel a fejjel összesen 20 fogacska fog megjelenni kb. 3 éves korig aztán hátra lehet dőlni. Persze csak addig amíg  ki nem kezdenek esni és jönnek a „véglegesek”. De erre még nem gondolunk!! 
Várom Önöket legközelebb is!
T.Sz. Zs.
 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Közreműködők