Tibor története 1.

2013. március 6., szerda

A legnehezebb dolog magunkról beszélni. De néha muszáj, mert esetleg segítünk ezzel valakinek, erőt adhatunk, netán megismerkedhetünk hasonló problémákkal küzdőkkel, és tanácsokat adhatunk-kaphatunk.

Tibor a kollégánk, és ezentúl rendszeresen fog írni az életéről, a mindennapjairól, a szklerózis multiplexszel vívott harcáról.




1994-ben diagnosztizálták nálam a sclerosis multiplex nevű betegséget. Az első tünetek a bal lábam gyengeségével kezdődtek, ami eleinte kis pihentetés után „helyre állt”.
Az orvos azonnali reakciója az volt, hogy eszembe se jusson elmenni bármilyen természetgyógyászhoz, vajákoshoz  vagy alternatív módon gyógyítóhoz.
Két napig ki voltam bukva, sírtam, összetörtem. Aztán felkeltem, és azt mondtam: hol jön ez a betegség ahhoz, hogy ENGEM legyőzzön? Abban a pillanatban éreztem, hogy meg fogok tenni mindent, mert ez az én életem.
Elmentem természetgyógyászhoz, a következő években elvégeztem az Agykontroll és a Rei-Ki I. és II. tanfolyamokat. Úgy gondolom ezektől olyan pluszt kaptam, ami növelte az addigi pozitív felfogásomat. Persze, ezektől nem gyógyultam meg, de biztos vagyok benne, hogy a jelenlegi állapotom nagyban köszönhető a doktornő által „letiltott dolgoknak”. Jelenleg egyedül élek, tehát el tudom látni magam. A nyáron volt egy kis balesetem, azóta mankóval járok, de ez nem tart vissza semmitől.
Persze, vannak dolgok, amik nem megvalósíthatóak, de ha nagyon őszinte akarok lenni, el kell mondanom, ezeket a bajom megléte nélkül se csinálnám. Ilyen például a maratoni futás, falmászás, fizikai munka stb.
Az utóbbi időben jöttek az SM „hozadék bajai”, de ha a „főbaj” nem győzhet le, ezek akkor meg pláne nem… Összegezve azt tudom mondani, hogy kicsit átgondolva, átszervezve és odafigyelve, de teljes életet tudok élni.
Az életvitelemben, étkezésemben nem változtattam semmit. Lehet, hogy kellett volna ( bár a kezelőorvosom sosem mondta). De én így tudtam magamat „egészségesnek” gondolni és elfogadni.

Azt ajánlom mindenkinek, hogy sose adja fel!!!!
L. Tibor
 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Közreműködők